FAQ_2021

Tabt forbindelse? Klik her og se hvordan du løser problemet: pro-forbindelsesfejl
Hvis din Pro rumtermostat er løbet tør for strøm skal du lade den op igen. Når du tænder den igen, hvis den beder dig vælge sprog, så har den mistet forbindelsen til kontrolboksen. Du vil derfor skulle kode den ind til kontrolboksen igen.
Hvis en repeater er installeret i systemet, og repeateren mister strøm, kan flere enheder miste forbindelsen på samme tid. Tænd for repeateren igen, eller installer ved søgning efter udstyr og tryk en gang på repeater.

Hvis du ønsker at opgradere et gulvsystem til et Futura Smart Home-system, skal du slette systemet helt og geninstallere det på appen.

Nulstil systemet på følgende måde:

Tryk USB (CO10RF) i 15 sekunder, tryk på ”parrings”-knappen i 15 sekunder og tryk kort på “reset”. Hvis Network Status nu blinker konstant (ikke to gange og en pause), så er ledningerne klar til at blive installeret, og termostaterne vil forbinde til Kontrolboksen.

Hvis Network Status ikke blinker konstant, skal du gentage proceduren.

Herefter viser termostatens display “RES”, tryk på “fluebenet”, og termostaterne genstarter.

Nu er du klar til at installere systemet på appen. Følg vejledningen, eller ring til Neotherm A/S på +45 47 37 70 00.

Der er en standard pumpeforsinkelse på 3 minutter. For at undgå tryk på manifoldventilerne under åbningen starter pumperne med 3 minutters forsinkelse.
Futura Z Trådløs Aktuator til Radiatorstyring blinker under opstart og under tilpasning, hvilket vil ophøre efter de første 5 minutter. Hvis Futura Z Trådløs Aktuator til Radiatorstyring blinker tre gange rødt, har den Futura Z Trådløse  Aktuator til Radiatorstyring  brug for nye batterier.
Når der er fejl på systemet vil rumtermostaten blinke ”Err” i displayet Under dette vil der stå 2 tal f.eks. 01-05 De 2 første cifre angiver hvor mange fejl der er på systemet Fejlkoden er de 2 sidste cifre, se herunder hvad koden betyder.

Fejlkoder (Download)

Hvis du ønsker at opgradere et gulvsystem til et smart home-system, skal du slette systemet helt og geninstallere det på appen.

Nulstil systemet på følgende måde:

Tryk USB (CO10RF) i 15 sekunder, tryk på ”parrings”-knappen i 15 sekunder og tryk kort på “reset”. Hvis Network Status nu blinker konstant (ikke to gange og en pause), så er ledningerne klar til at blive installeret, og termostaterne vil forbinde til Kontrolboksen.

Hvis Network Status ikke blinker konstant, skal du gentage proceduren.

Herefter viser termostatens display “RES”, tryk på “fluebenet”, og termostaterne genstarter.

Nu er du klar til at installere systemet på appen. Følg vejledningen, eller ring til Neotherm A/S på +45 47 37 70 00

Indtast adressen ”https://premium.neothermgulvvarme.dk" i din browser, så kommer du til login menuen som i appen.
Hvis der har været kodet rumtermostater ind direkte på kontrolboksen SKAL den resettes.
Ja
Ja. Inde under menupunktet 'Indstillinger' ---> 'Profil'. Her kan du trykke på 'Ændre E-mail adresse'. Herefter vil ejeren af mailadressen modtage en mail med instruktioner til login. Efter de er gennemført vil kontoen være overdraget.

2x AA Alkaline batterier (ikke genopladelige)

Bemærk: Når du udskifter batterier, må du ikke fjerne eller skabe for stor forstyrrelse af den Trådløse Aktuator til radiatorstyring 

Hvis dintrådløse aktuator til radiatorstyring lyser permanent rødt, har den mistet tilpasningen med radiatorventilen.

Kontroller først, at din radiatorventil er kompatibel med Aktuatoren. Dernæst skal du kontrollere, at Aktuatoren er fast tilsluttet. Endelig skal du genjustere Aktuatoren til din radiatorventil.

Dintrådløse aktuator til radiatorstyring  reagerer ikke med det samme. Den indbyggede software gør det muligt fortrådløse aktuator til radiatorstyring  at registrere, hvor hurtigt værelset opvarmer/køler ned, så der kan være forsinkelse.
Tryk én gang på din Gateway-knap for at vende tilbage til normal tilstand.
Kontrollér at telefonen er på samme netværk (WiFi) som gateway’en
Hvis du har en permanent grøn LED på din gateway, så har du mistet internetforbindelse. Tjek dit ethernet-kabel/internet.
Din Gateway vil være fast blå, hvis den er parret korrekt.
Tryk én gang på knappen øverst på gatewayen, så den blinker grønt, og tryk straks på din Smart Home app på “Søg efter gateway”.
Ja. Åbn Smart Home-appen, og tryk derefter på MENU-knappen. Tryk derefter på Udstyr efterfulgt af Gateways. Her kan du nu ændre LED-indstillingen, vælg mellem ‘Altid Til’ og ’Fra, når Inaktiv ‘.
Ja
Nej!
Firkant omkring “Sol”: Høj standardtemperatur er valgt (21 °)
Firkant omkring “Sky”: Mellem standardtemperatur er valgt (19 °)
Firkant omkring “Måne”: Lav standardtemperatur er valgt (17 °)
Firkant omkring “A”: Tidsplan er valgt
Firkantet omkring “Glas”: Festtilstand er valgt, Forlæng den aktuelle indstilling med et antal timer)
Firkantet omkring “Rejsende mand”: Ferie er valgt. Indstil en bestemt temperatur i et antal dage.
Firkantet omkring “*”: Frost er valgt (5 °)
Tjek listen over fejlmeldinger (link til fejlliste) for at se, hvilken type fejl det handler om, og for at løse det.
Når der er fejl på systemet vil rumtermostaten blinke ”Err” i displayet Under dette vil der stå 2 tal f.eks. 01-05 De 2 første cifre angiver hvor mange fejl der er på systemet Fejlkoden er de 2 sidste cifre, se herunder hvad koden betyder.

Fejlkoder (Download)

Du kan styre din temperatur ved hjælp af pilene OP og NED.

Når du trykker op eller ned første gang, viser displayet den indstillede temperatur.

Det næste tryk regulerer den indstillede temperatur 0,5 grader OP eller NED.

Tryk flere gange, indtil den indstillede temperatur er som ønsket. Afslut ved at trykke på “fluebenet” for at bekræfte den ønskede indstillede temperatur.

Dette forekommer kun i “A” -tilstand, hvilket betyder at en tidsplan er valgt. Det sorte nummer viser hvilket punkt i tidsplanen, der er aktivt nu.
  • Tryk på pil op/pil ned og hold nede samtidig.
  • Der vil nu vise sig en lille nøgle nederst i displayet (lige til venstre for temp).

Hvis din termostat løber tør for batteri, vil alle de andre termostater blinke “ERR”.

Under “ERR” findes en kode 01-1X, hvor X er den zone, hvortil den berørte termostat er forbundet.

Eksempel. Termostaten i soveværelset er forbundet til zone 4 på Kontrolboksen og den løber tør for batteri. Alle de andre termostater vil nu blinke “ERR” 01-14.

Men bare rolig, alle dine data vil blive gemt. Skift blot batterierne, og termostaten vil fortsætte med at styre din varme.

Kontakt Neotherm A/S for en løsning.

Kontrolboksen skal nulstilles inden parring. Tryk USB (CO10RF) i 15 sekunder, tryk på parrings-knappen i 15 sekunder og tryk kort på “reset”. Hvis netværksstatus nu blinker konstant (ikke to gange og en pause), så er ledningerne klar til at blive installeret, og termostaterne vil forbinde til Kontrolboksen.

Hvis netværksstatus ikke blinker konstant, skal du gentage proceduren.

Hvis din termostat løber tør for batteri, vil alle de andre termostater blinke “ERR”.

Under “ERR” findes en kode 01-1X, hvor X er den zone, hvortil den berørte termostat er forbundet.

Eksempel. Termostaten i soveværelset er forbundet til zone 4 på Kontrolboksen og den løber tør for batteri. Alle de andre termostater vil nu blinke “ERR” 01-14.

Men bare rolig, alle dine data vil blive gemt. Skift blot batterierne, og termostaten vil fortsætte med at styre din varme.

  1. Tryk USB (CO10RF) i 5 sekunder for at åbne ZigBee Network
  2. Tryk på den lille knap på bagsiden, i batterirummet, i 3 sekunder.
  3. Lyset på forsiden bliver konstant rødt, når den er tilsluttet.
  4. Drejeknappens position skal være 1 før 1. Tryk på knappen. Når der er flere kontrolbokse tilkoblet systemet, er dette nummeret på kontrolboksen
  5. Tryk på den lille knap på bagsiden, i batterirummet.
  6. Lyset på forsiden blinker grønt én gang
  7. Drejeknappens position skal være 1 før 2. Tryk på knappen. Dette bruges kun til at gruppere termostaterne. Bruges sjældent i Norden.
  8. Tryk på den lille knap på bagsiden, i batterirummet.
  9. Lyset på forsiden blinker grønt én gang
  10. Drej knappen til den zone, termostaten skal installeres på.
  11. Tryk på den lille knap på bagsiden, i batterirummet.
  12. Lyset på forsiden blinker grønt samme antal gange som værdien af zonen (For eksempel: zone 5 – lyset blinker grønt 5 gange).
  13. Tryk USB (CO10RF) i 5 sekunder for at lukke ZigBee Network

Termostaten er nu forbundet til kontrolboksen

  1. Tryk på USB (CO10RF) i 5 sekunder
  2. Sørg for, at displayet siger “USE UFH”, hvis ikke, tryk da ”pil ned”.
  3. Tryk på “fluebenet”. Displayet skifter til “Tilslut”, og skifter igen til “parring” efter nogle få sekunder.
  4. Tryk på “fluebenet”, og displayet skifter til UU1
  5. Tallet i nederste højre hjørne er det sted, hvor zonen vælges. Tryk på ”højre pil”, indtil dette nummer blinker, og vælg den ønskede zone med ”pil op”.
  6. Når den korrekte zone blinker, tryk på “fluebenet”, og displayet skifter til temperatur.
  7. Tryk USB (CO10RF) i 5 sekunder for at lukke Zigbee Network.

Termostaten er nu forbundet til Kontrolboksen

  1. Forbindelsen tabes, fordi en anden enhed er parret til den zone, termostaten blev parret til.
  2. Når en enhed forbindes til Kontrolboksen, søger den efter ny software. Hvis den finder den, vil den nye software blive installeret, og enheden vil miste forbindelsen under opdateringen.
3
Basis: T2A (lagervare)
Rumtermostat: T1A (lagervare)
Stive ledninger: min. 0,5 mm2
Bløde ledninger: min. 1 mm2
Basis: T2A (lagervare)
Rumtermostat: T1A (lagervare)
VA26
Nej ! - Der kan / vil så dannes luftlommer ved pumpehjulet og vandet i slangen vil stå stille.
70 kvm ved 20 mm slange fordelt på 2 slanger - eller 40 kvm ved 16 mm slange fordelt på 2 slanger.

Nej, på de blanke GV-fordelerrør skal man skifte hele ventilen  046558.856

Man kan købe en nøgle som passer  466558.912

NEJ – den går ikke.

Alt efter bygnings højde og beskaffenhed  15 – 40% energi besparelse.

Ja, Neotherm har en projektafdeling der kan klare denne opgave.

Ja, alle ikke industri modeller er med EC motorer.  

Ja, i specielle typer ikke lagervare.

Normalt under 3 uger.

Ja,  Neotherm kan levere alle nødvendige komponenter.

Klik på dette link for at "Afmelde Informationsbrev"

Når du klikker på linket, så åbner en ny side hvor du kan klikke dig videre til en formular der vil fjerne din mail fra vores kartotek.


Du vil her blive ført tilbage til startsitet.

Her ligger Neotherms produktsortiment, delt op efter produktgrupper (overskrifter) og varegrupper.

Her ser du vores 5 kernekompetenceområder, under hvert enkelt punkt er der eksempler på installationer, henvisning til cases og henvisning til relevante produkter, uafhængigt af Neoterms produktstruktur.

Her finder man alt hvad der har nyhedsværdi, cases, nyt om virksomheden Neotherm, Info om nye produkter osv.

Her kan du finde svar på mange af de spørgsmål der ofte stilles, hvad enten det er tekniske spørgsmål, spørgsmål til vores site, eller spørgsmål til hvordan man bliver bruger og handler på Neotherm.dk.

Her kan du læse om virksomheden Neotherm, historie, værdier, kompetenceområder.

Du kan se hvem vi er, hvordan du kan kontakte os osv.

Der er 2 primære måder at søge produkter på.

Via produktstruktur og filtrering af værdier:
VælgeFanebladet "katalog", hvor vi har alle vores tilgængelige produkter liggende. Vælge det produktområde du vil søge i.

Herefter kan du mærke af indenfor en række områder, så menuen til venstre.

Eksempelvis søgning på Rustfri Press Fittings i 22mm

Har kan du afgrænse din søgning til at vise:

1 - Materiale "Rustfri"
2 - Pressfittings.
3 - Dimension 22 mm
osv.

Via fritekstsøgning.


Her kan du skrive hvad du søger eksempelvis

Rustfri, press, 22mm

Du vil efterfølgende få vist alle de varer der opfylder alle ELLER dele af dit søgekriterie - produkterne vil blive vist efter relevans, det vil sige de produkter der opfylder alle 3 kriterier (Rustfri, Press, 22mm) de vil blive vist først, herefter vises produkter du kun indeholder dele af søgekriteriet.

Du har stadig mulighed for at benytte filtre selvom du benytter fritekst søgning, hvis du ønser at afgrænse din søgning yderligere.

Visningen af søgeresultatet er som standard sorteret efter relevans, men kan også søges i nummerorden, stigende eller faldende.






Ønsker du at gøre brug af vores webshop kan du sende os en mail på info@neotherm.dk

I mailen SE SKABELON  udfylder du:

Brugernavn
E-mail
Kontonummer (hvis du er kunde hos os i forvejen)

Er du ikke kunde hos os i forvejen kan du anmode om at blive kontaktet personligt af vores salgsafdeling.

Du er naturligvis velkommen til at kontakte vores salgsafdeling på 47377000.

Når vi opretter dig, vil vi fremsende en kode, som du bedes ændre til en personlig kode.


Klik på "login in" ikonet oppe i højre hjørne

Ved at indtaste dit personlige brugernavn og kodeord på login-siden, får du fuld adgang til Webshoppen.

Du har mulighed for at få siden til at huske dine indtastninger, ved at markere “Husk mig?”.

Gå til "min konto"  enten via login icon i højre hjørne eller via menuen i bunden.

Her vælger du "skift adgangskode" - kræver du har din nuværende kode, har du mistet denne, så bedes du kontakte info@neotherm.dk eller vores salgsafdeling på telefon 47377000.
Ja, det kan du godt, under "min konto", mine ordrer kan du vælge en aktuel dag eller en periode, her kan du se IKKE fakturerede ordrer og status på disse,

Bemærk ordrer der er leveret og faktureret kan ikke findes under ordrer, her skal man vælge.

Salgsleverancer eller Salgsfakturaer.

Når Neotherm har oprettet en retursag, så vil det være muligt at se disse under "min side" kan du under "type" vælge returvaremodtagelser eller kreditnotaer.
Hvis du har administrator rettigheder (oprettes af Neotherm) så kan du oprette brugere på din konto.

Dette gør du fra "min konto" her vælger du funktionen "administrer underkonti" vælg "ny underkonto" og opsæt rettigheder.

Som standard kan en underkonto:

Se lagerbeholdning, priser + placere ordrer.

BEMÆRK DET ER SOM STANDARD MULIGT AT OPRETTE EN BRUGER MED BEGRÆNSET BUDGET, DETTE KRÆVER AT DER ER EEN INDE OVER AT GODKENDE ALLE KØB OVER GRÆNSEN.
Loading
Loading